Auginkime draugiškus išradėjus !

5 idėjos ir pavyzdžiai mišriam mokymuisi naudojant 5E modelį

5Idejos_5E_0_jpg-b44ce58f8bf881214e77a9e0d0b0a4d9.jpg Kas yra "mišrus mokymasis?" Mišrus mokymasis tai mokymosi metodas, kuris apima užduotis klasėje... Plačiau

4 žingsniai kaip naudotis LEGO® Education medžiaga, skirta mokymuisi namuose

4Žingsniai_0_jpg-a19a9c4fa1a14a9d8153c10e5f7d305e.jpg Kuo toliau, tuo daugiau mokyklų pereina prie mišraus mokymosi būdo, siųsdami LEGO® Education... Plačiau

5 pagrindinės kokybiško mokymosi Covid-19 metu savybės

5pagrindao_0_jpg-2e390297f2397557627594892324a2d5.jpg Laikotarpiu, kai internetas yra perpildytas paviršutiniškais mokymo patarimais, profesinis... Plačiau

Naujienos

5 pagrindinės kokybiško mokymosi Covid-19 metu savybės

2020. 09. 01

Gerai žinoma, kad geriausios mokyklos daugiausiai lėšų investuoja į savo darbuotojų profesinį tobulėjimą, o efektyviausi mokytojai dažniausiai yra tie, kurie apgalvotai ir ilgai investavo į savo profesinį mokymąsi.


Kalbėdamas apie profesinį mokymąsi, aš turiu omenyje ne tik lankymąsi įvairiuose mokymuose ir konferencijose, bet ir įvairių veiklų visumą - mokymo programų kūrimą, profesinį skaitymą, mokymąsi internete, mokytojams
pageidaujamų įgūdžių lavinimą ir dalyvavimą nacionaliniuose, regioniniuose ir vietiniuose renginiuose.


Covid-19 metu profesinis mokymasis yra svarbesnis nei bet kada anksčiau ir dauguma mokytojų Škotijoje (kur dirbau didžiąją dalį savo gyvenimo) pereidami prie nuotolinio mokymo, turės greitai išmokti didelį kiekį informacijos.


Svarbu prisiminti du dalykus. Pirma, šiuo laikotarpiu visi per labai trumpą laiko tarpą turi išmokti tiek prisitaikyti, tiek įsiminti didelį kiekį įvairios informacijos. Šioje stadijoje svarbiausia yra rasti tinkamą mokymosi ritmą.


Antra, šiais laikais mokytojai turi gilintis ir išmokti daug daugiau nei užtenka žinoti, kad "išgyventų iki kitos dienos".
Pastarosiomis savaitėmis internetas buvo perpildytas patarimais "ką jums reikia daryti" ir "kaip naudoti tam tikrus įrankius". Deja, tačiau dauguma šių patarimų yra labai paviršutiniški ir išpūsti, o rasti tikrai naudingą informaciją
įmanoma labai retai.


Suprantama, kad šiuo metu dauguma mokytojų jaučiasi priblokšti ir pasimetę. Pirma, dauguma jų neturi reikiamų kompetencijų įvertinti virtualaus mokymo patarimų kokybės, nes paprasčiausiai niekada nebuvo su tuo susidūrę.
Antra, dauguma patarimų internete yra apie programų ar įrankių naudojimą, o ne apie pedagogiką.


Galiausiai, dauguma mokytojų niekada patys nesimokė virtualioje aplinkoje, todėl jiems sunku įsivaizduoti kas yra "gerai", "labai gerai", o kas "nuostabiai". Paprasti sprendimai yra efektyviausi, tačiau, tuo pačiu metu, ir sunkiausiai
pritaikomi stresinėse situacijose.


Atskirti naudingus virtualius užsiėmimus padės apgalvojimas, kas puikiai pavykdavo fizinėse pamokose, ir to perkėlimas į virtualų pasaulį.


Manau, kad puiki pamoka turi pasižymėti penkiomis stipriomis savybėmis, kurias galima pritaikyti tiek virtualiame, tiek fiziniame pasaulyje, tiek tarp jų esančioje neaiškioje erdvėje.

 

  1. Vaikams džiaugsmingos patirtys, dažnai apimančios tai, ką Seymour Papert pavadino "sunkiomis linksmybėmis".
  2. Kultūriškai aktualios patirtys, kurios padeda vaikams rasti prasmę tame, kuo užsiima.
  3. Patirtys, kurios yra aktyviai įtraukiančios. Jos dažnai būna pagrįstos projektais ir neribojamos laiko, siekiant vaikus kuo labiau psichologiškai įtraukti.
  4. Patirtys, kurios įtraukia pasikartojantį mąstymą, tokios kaip eksperimentų atlikimas ir hipotezių patikrinimas.
  5. Socialiai interaktyvios patirtys.
Nors paskutinė pamokų savybė socialinio atsiribojimo metu negali būti vykdoma tiesiogiai, tačiau vis tiek yra įmanoma, pasitelkiant tokius paprastus žingsnius, kaip darbų dalinimasis internete ir virtualių komandų formavimas (grupiniai darbai neturi būti sustabdyti dėl privalomo darbo virtualioje erdvėje).


Prieš daug metų Edinburge, tarptautinėje Škotijos vasaros mokykloje, vienas iš pagrindinių pranešėjų Cliff Dennett supažindino mane su fraze "sprendimas visada yra problemoje ".


Galvojant apie aukščiau iškeltas problemas, ši frazė visuomet sušmežuoja mano galvoje.


Manau, kad nuotolinį mokymą suprasti ir įvaldyti daug sėkmingiau galima naudojant patikimus ir struktūruotus šaltinius, o ne medžiojant įvairias idėjas internetiniuose forumuose.


Norėčiau rekomenduoti tris aukštos kokybės mokymosi platformas, kurias sukūrė mano geri draugai MIT Media Lab , Tinkering Studio ir Future Learn .


Šios mokymosi patirtys padės jums atsitraukti nuo paviršutiniško mokymosi apie įvairių tinklapių naudojimą ir pradėti tobulinti savo pedagoginį išsilavinimą. Visomis šiomis platformomis galite naudotis už mano mėgstamiausią kainą - nemokamai.


Kūrybiško mokymo mokymąsis (Learning Creative Learning) - MIT Media Lab jau ilgą laiką kuria įvairias programas ir aplinkas (pvz. Scratch) siekiant įtraukti vaikus į kūrybiško mokymosi procesą. Learning Creative Learning programa siekiama sujungti žmones, turinčius panašius tikslus, vizijas ir vertybes, ir leisti jiems tarpusavyje dalintis idėjomis. LCL yra šešių savaičių trukmės kursas. Kiekvieną savaitę jūs gausite įvairius vaizdo įrašus,
skaitinius ir užduotis. Šią medžiagą galėsite mokytis taip kaip jums patinka - savo ritmu ir skiriant daugiau dėmesio tiems aspektams, kurie jus labiausiai traukia.


Tinkering Fundamentals: konstruktyvus požiūris į STEM mokymąsi - Tinkering Studio siūlo didelį pasirinkimą labai populiarių šešių savaičių kursų, kuriuose dėstoma medžiaga apie kūrybines užduotis ir, palankios aplinkos mokytis apie mokslą ir meną, kūrimą. 

Kaip mokyti virtualioje erdvėje: tęstinumo užtikrinimas studentams (How To Teach Online: Providing Continuity for Students) - Future Learn siūlo puikius kursus, tačiau būtent šis dabar yra neįtikėtinai populiarus.

Tikiu, kad išmokus įvertinti ir atsirinkti internetinių įrankių ir paslaugų kokybę bei dalyvaujant struktūruotuose kursuose, suderinus juos su nuotolinio mokymo metodais, mes galime kokybiškai tobulėti profesiškai ir
savo mokiniams siūlyti aukštos vertės nuotolinio mokymo patirtis. Ne tik dabar, bet ir ateityje.

Ollie Bray yra buvęs Kingussie vidurinės mokyklos Škotijoje mokytojas, o dabar LEGO Foundation pasaulinių programų komandos direktorius, vadovaujantis Tech&Play programai, mokyklų tobulinimui ir LEGO atsakui į nuotolinį mokymąsi, sukeltą Covid-19 pandemijos.

Partneriai